Εσύ θα είσαι «φέτες» το καλοκαίρι;

Το καλοκαίρι μας χτύπησε την πόρτα κι όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τέτοια εποχή πολλοί είναι αυτοί που πασχίζουν να βρουν τρόπους για να χάσουν τα περιττά κιλά με κάθε τίμημα και σε μικρό χρονικό διάστημα και να βγουν στην παραλία δίχως αναστολές για το σώμα τους.

Ξεκινώντας αντίστροφα από το παραπάνω θα σταθούμε αρχικά στο τελευταίο σκέλος το οποίο έχει να κάνει με τις αναστολές και την εικόνα που μπορεί να έχει κανείς για το σώμα του και κατ΄επέκταση με την ψυχολογία που παίζει καθοριστικό ρόλο σε ένα πρόγραμμα διατροφής αλλά και στις υπόλοιπες πτυχές της καθημερινότητας γενικότερα.

Το να αποκλίνεις από έναν υγιεινό τρόπο ζωής για κάποιο χρονικό διάστημα και ως εύλογο αποτέλεσμα αυτό να έχει αντίκτυπο στη σιλουέτα σου με την προσθήκη ορισμένων περιττών κιλών, δε σημαίνει ότι θα πρέπει να στήνεις τον εαυτό σου στον τοίχο και να αυτομαστιγώνεσαι. Αφού λοιπόν διαπιστώσεις ότι έχεις περιέλθει σε μια τέτοια κατάσταση τότε θα πρέπει αρχικά να το αποδεχτείς και σε επόμενο στάδιο, αφού απευθυνθείς στον αρμόδιο επιστήμονα υγείας (διαιτολόγο στην προκειμένη περίπτωση), να ξεκινήσεις ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής και υπό την επίβλεψη πάντα του εκάστοτε διαιτολόγου να πετύχεις το στόχο σου και να επανέλθεις στα φυσιολογικά για εσένα και την υγεία σου κιλά.

photo by rawpixel

Όσον αφορά το πρώτο σκέλος της παραπάνω πρότασης θα πρέπει κάποια στιγμή να αποδεχτούμε ότι δεν υπάρχουν θαυματουργές δίαιτες και διατροφικά πλάνα τα οποία θα βοηθήσουν κάποιον να χάσει με το σωστό τρόπο τα κιλά που επιθυμεί μέχρι να ανοιγοκλείσει τα μάτια του. Το να καταφεύγεις σε υπερβολικά υποθερμιδικές δίαιτες και σε δίαιτες οι οποίες δεν παρέχουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία τότε αυτό σίγουρα θέτει την υγεία σου σε κίνδυνο και δημιουργεί συνθήκες στον οργανισμό σου για μελλοντικά νοσήματα τα οποία σχετίζονται με διατροφικές ελλείψεις. Ωστόσο με τη ραγδαία εξέλιξη που ζούμε στο χώρο του fitness σίγουρα στον αντίλογο θα υπάρξουν κάποιοι οι οποίοι θα επιχειρηματολογήσουν υποστηρίζοντας διάφορα διατροφικά trends με πιο πρόσφατο αυτό της διαλείπουσας νηστείας ή πιο ευρέως γνωστό ως fasting.

photo by pixabay

Τα διατροφικά αυτά trends επειδή εφαρμόζονται και προβάλλονται από διάσημους ανθρώπους δε σημαίνει ότι αυτόματα αυτό τα καθιστά και ως επιστημονικά αποδεκτά. Τα περισσότερα από αυτά είναι είτε δύσκολο να εφαρμοστούν είτε ακόμα κι αν εφαρμοστούν μπορεί να οδηγήσουν σε διατροφικές ελλείψεις επικίνδυνες για την ανθρώπινη υγεία όπως προαναφέραμε παραπάνω. Το Νο 1 επιστημονικά αποδεκτό, διακεκριμένο και αναγνωρισμένο μοντέλο διατροφής κατόπιν συνεχών ερευνών και μεταναλύσεων είναι αυτό της μεσογειακής διατροφής. Θα πρέπει επομένως να νιώθεις τυχερός που ζεις σε μια χώρα η οποία σου παρέχει σε αφθονία τα τρόφιμα που περιλαμβάνει το συγκεκριμένο μοντέλο παρά να πασχίζεις άδικα να βρεις άλλους τρόπους απώλειας κιλών απλά και μόνο επειδή υπόσχονται γρήγορη και εύκολη απώλεια ή επειδή προβάλλονται από διάσημους ανθρώπους.

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σημαντική συμβολή της γυμναστικής σε μια προσπάθεια απώλειας κιλών. Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα γυμναστικής πάει χέρι-χέρι με ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής σε μια προσπάθεια υγιούς και ορθής απώλειας κιλών.

photo by Daria Shevtsova

Συμπερασματικά, άλλαξε τον τρόπο ζωής σου, απευθύνσου στον αρμόδιο ειδικό επιστήμονα υγείας και μην εναποθέτεις τις ελπίδες σου για μια καλύτερη σιλουέτα σε μη επιστημονικώς αποδεκτά και αναγνωρισμένα μοντέλα διατροφής που υπόσχονται θαυματουργές αλλαγές και μπορεί φαινομενικά να λειτουργήσουν και να χάσεις τα κιλά που θες αλλά στην ουσία περισσότερο κακό σου προκαλούν παρά καλό. Μπορεί αυτό το καλοκαίρι να μην είσαι φέτες, αλλά θα θέσεις στέρεες βάσεις για το επόμενο καλοκαίρι και μια καλύτερη υγεία για την υπόλοιπη ζωή σου…

Γιώργος Κακούρος

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Απόφοιτος του τμήματος Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης.

 

Ακολουθήστε το 6days.gr στο Instagram